27 Nisan 2014 Pazar

ALÂEDDİN KÜÇÜKKÜRTÜL


MESLEĞİ: Ozan - Araştırmacı 

DOĞUMU: Maraş’ta 1927 yılında doğdu.

ÖĞRENİMİ: (*)  Hadis ve fıkıh okudu.

KITLIK ZAMANI: Gençlik yılları kıtlık zamanına denk geldi. Zayıflık, bitkinlik ve sefaletten ölen  babanın ölümünü, ananın ölümü  takip etti. Ana ve babayı kaybetmenin acısını çekerken iki kardeşi daha aynı akibeti tattılar.

ACI VE ŞİİR: Teselliyi şiire sarılmasında buldu. Beste yaptı. Şiir yazmaya son zamanlarına dek devam etti.

ARAŞTIRMA: Osmanlı tarihi ve İnkılâp tarihi üzerine incelemeler yaptı.

ÖLÜMÜ: Vefat tarihi 1990’dır.

---------------------------------------------------------

ŞİİRİ
*
RÜBAİLER

Akşam olup karanlıklar basınca
Sokaklar beklenir pencerelerden
Kulaklar ses dinler kapı tıklasa
Beklenir bir yolcu yürekten özden

Sevda yollarında gezdim yoruldum
Mahkemeye girdim ahvaller oldum
Ne çare belamı özümden buldum
Müşkül hallerimden biliver gel gel

-----------------------------------------------------

AÇIKLAMA

(*) Ozanımızın yalnızca  hadis ve fıkıf okuduğunu  düşünmüyoruz. Beste ve tarih üzerine araştırma yapan birinin farklı bir eğitim alması gerekir.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder