27 Nisan 2014 Pazar

ALİ UZUN


Ozan

DOĞUMU: Nüfus kaydı şüphelilerdendir ALİ UZUN. Kendi adını değil kendisinden önce doğan ama yaşama şansı bulunmamış kardeşinin adıyla yaşama tutunduğunu, annesinin de babasının da doğum tarihini hatırlamadığı bir Anadolu insanıdır.

Devletin kayıt defterine doğum tarihi: 01 / 01 / 1950 olarak geçer. Doğru değildir ama kayıt böyledir. Bu tarih, daha önce doğup ölmüş bir kardeşinin nüfustaki kaydıyla ve adıyla kalmaktadır.

ÖĞRENİMİ: Yaşı büyük olduğundan eğitim engeliyle karşılaşır. Ama sorun, Maraş  valisinin  özel emriyle çözülür.

İlk okulu iki senede bitiren ozan, 1969 – 1970 Öğretim yılında Ticaret Lisesinden mezun olur.

KURSLAR/TOPOĞRAF: Katıldığı elektrik – elektronik kurslarını 1973 yılında tamamlayınca askere alınır. Askerde topoğraf mesleğini öğrenir.

KAMU GÖREVİ: 1976 yılında teskere alan Ali UZUN çalışma hayatına atılır. Türkiye Elektrik Kurumunun yüksek gerilim hatları projesinde topoğraf olarak Yurdun dört bir yanında çalışır.

BİR GARİR ÖYKÜ: Doğumu da garip bir öyküyle birleştirilerek anlatılır. Kendisinden önce doğan kardeşlerinin bir biri peşine ölmesi üzerine, baba, kurbanlık bir koyunla ocağa varır. Ocağın piri: ‘’Merak etmeyin, bir erkek çocuğunuz olacak! ’’ der. İnanırlar tabii. Zaten inanarak varmışlar ocağa. Beklenti gerçekleşir ve çocuk doğar.

Aile bir süre sonra köyden  Maraş’ın İlçesi Pazarcık’a göçer. Baba çocukların nüfusa kaydını yapmak ister. Geç kaldığı için ceza ödemesi gerekir. Cezayı ödeyecek durumu olmadığından çocuk kayıtsız kalır. Ama sonra yetkililerce sorunu çözer.

YURTDIŞI: 1989 Yılında yurt dışına çıkar. 4 Sene İsviçre’de kalır. Uzun yıllardan beri de (20 senedir) Almanya’da ikamet etmektedir.

MEDENİ DURUMU: Üç çocuk babası olan Ali UZUN yaşamını Almanya’da sürdürmektedir.

SEVGİSİ: Boş zamanını şiir yazmakla geçirir. 2039 adetten oluşan bir şiir arşivine sahiptir.

ESERİ: İlk şiir kitabı, "Sözlerim ısırgan’’ 2010 yılında basıldı.

----------------------------------------------------------

ŞİİRİ

KİMSE DEĞİL UZUN ALİ

Aklım ermez benim bana,
Öldüren ben, ölen benim.
Halim arz edeyim sana,
Güldüren ben gülen benim.

Yanlış doğrunun sırtında
Yatan yapanın üstünde
Kardeş kardeşin kastında
Saldıran ben salan benim

Aklımı kaybettim hepten
Topal körüm kazdan coptan
Bu millet koyun mu toptan
Olduran ben olan benim

Hele niye kardeş niye
Verdim şarkıya Türküye
Alo burası Türkiye
Çaldıran ben çalan benim

Böylesi bir zır zır deli
Kimse değil Uzun Ali
Islah et pir Bektaş Veli
Deldiren ben deli benim


1 Kasım 2012

-----------------------------------------------------------

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder