28 Nisan 2014 Pazartesi

ARİF


DOĞUMU:  Ozanımızın doğumu bilinmemektedir.
A
ÖLÜMÜ: 1203 hicri, Miladi, 1788 senesidir.

KÖKÜ:  Ozan, Dulkadiroğullarındandır.

HALK OZANI HACI
ZÜLKADİROĞLU
Arif’in, dedesinin kardeşi olduğunu belirtmekte ve Arif’in torunlarının Maraş’ın Kozludere köyüne bağlı Alicikli obasında yaşadıklarını söylemektedir.

Süleyman Zülkadiroğlu da Arif’in vefat tarihi ile ilgili 1788 yılını vermekte ve Asker Süleyman Bey, Ahmet Bey ve Yusuf Bey adlarında üç oğlu olduğunu belirtmektedir. Daha da önemlisi, torunları halen Kozludere köyüne bağlı Alicikli obasında oturmakta olup Yusufbeyli adıyla anılan Kekeç Arif beye Ozan ARİF’in  adı verilmiş olmasıdır.

Şiirleri, Saim Emirmahmutoğlu tarafından derlenerek Demokrasiye Hizmet gazetesinde yayınlandı.

----------------------------------------------------------

Şiiri

dilim dönmez oldu

Bir şuh u cihana bendoldu gönül
Zâyi ettim aklım derilmesi güç
Dilim dönmez oldu ânın vasfından
İsminin dillere verilmesi güç

Bâdi saba ile kokusu geldi
Hayali aklımı başımdan aldı
Ferhat Şirin için sarp kaya deldi
Muhabbet dağının delinmesi güç

Hayfâ ! gönlüm düştü hemen tez elden
Benizim renk aldı yaprak gazelden
Şikâr oldum bir arslana ezelden
Mümkün mü semtine varılması güç

Yıraktan baktım da gözüm kamaştı
Hicap deryaları serimden aştı
ARİF şaştı  dil dolaştı tez kaçtı
Huzuruna varıp durulması güç

KELİMELER
Yıraktan baktım: Uzaktan baktım. 
Şikâr oldum bir arslana ezelden: Bir arslana önceden av oldum. 
Bâdi saba: Sabah yeli.
Zâyi ettim: Kaybettim.
Hayfâ ! gönlüm: Yazık, eyvah gönlüm.

Şuh: Neşeli.
Bentolmak: Bağlanmak.

............................................................................................................

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder