27 Nisan 2014 Pazar

EROL YORULMAZ


Ozan / Eğitimci.

DOĞUMU : 1966 yılında Kahramanmaraş' ın Döngele Beldesinde  doğdu.


ÖĞRENİMİ. İlköğretimi, Kahramanmaraş ve Osmaniye’de, 


LİSE: Liseyi Kahramanmaraş ve Göksun İlçesinde, 


ÜNİVERSİTE: Üniversiteyi, Atatürk Üniversitesi, Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi, Ağrı Eğitim Yüksek Okulundan mezun olarak tamamladı. 



MESLEĞİ: Eğitimci, yazar.


Şırnak Hatay Tunceli ve Kahramanmaraş illerinde öğretmen olarak çalıştı. 


----------------------------------------------------------------------


 ŞİİRİ


HOTEL KARCZOWKA VE İLK GÜN 


Hotel Karczowka’dayım,

Geç bir vakit,
Geceye çoktan teslim olmuş,
Dört bir yan,
Finlandiyalısı Belçikalısı,
Gezinirken akşam düşlerinde,
Bir ben ayaktayım,
Bir türlü bırakmıyor peşimi,
Uyku belası…

Hotel Karczowka’dayım,
Gecenin yine geç bir vakti,
Uyku adlı tetikçi,
Volta atarken odamda,
Fırsat kolluyor ve acımadan,
Tek tek sıkıyor gecelerime,
Ve kan damlıyor,
Turanî düşlerime…
Atıyorum kendimi dışarı,
Son can havliyle,
Kielce sokaklarında haykırıyorum,
Ne Mutlu Türküm Diyene,
Ve semadan bir yıldız kayıp,
Düşüveriyor avuçlarıma…

Diz çöküyorum,
Kielce kaldırımlarına,
Ve sigaramı yakıyorum,
Memleket hasreti yakıp kavururken yüreğimi,
Daha ilk geceden,
Vatan sevdası kor olup taşıyor,
Yakıyor tüm bedenimi,
Resepsiyon görevlisi olan Rus,
Diz çöküyor yanı başıma,
Sırdaş arıyor duygularına,
Gülümsüyor,
Selamlaşıyoruz,
Susuyoruz,
Birbirimize bakıyoruz,
Sigaralarımızı içimize çekiyoruz,
Ve başlıyor muhabbet,
Lisanlar anlamını yitiriyor,
Gecenin bu geç vaktinde…

Rus yanı başımda,
Kırlaşmış saçları,
Elliyi devirdiği her halinden belli,
Ve Rus’un yüreğinden kopup gelen,
Feryatlara kulak veriyorum,
Acı çektiğini,
Rahatsız olduğunu hissettiriyor,
Ve başlıyor,
Sessiz çığlıkları kaplarken,
Kielce semalarını,
İnsanlık adına deriyorum,
Ve gözlerimden dökülüyor,
Bulgur bulgur yaş,
Rus’u dinliyorum…

Irak no terörist,
Afganistan no terörist,
Filistin no terörist diyor,
Ve bir hüzün kaplıyor simasını,
Partizan diyor,
Partizan diyor Afganistan,
Partizan diyor Irak,
Partizan diyor Filistin,
Ve başlıyor lanet okumaya,
Yüzündeki nefret ibaresini saklamıyor,
Amerika terörist,
Fransa terörist,
İngiltere terörist,
Ve Almanya terörist diyor,
Rahatlıyor,
Bir sigara daha yakıyor,
Ve ayrılıyor yanı başımdan,
Gözlerinden yaşlar damlarken,
Kielce sokaklarında kaldırımlara…

Ve ilk geceden,
Nasibimize düşeni alıp,
Başıma taç ediyorum,
Zulüm tohumları ekenleri,
Kim olursa olsun,
Ne adına olursa olsun,
Gecenin bu geç vaktinde kınıyorum,
Ve odama yönelip,
Uzanıyorum,
Sessiz sedasız yatağıma,
Memleket manzaraları eşliğinde,
Uykuya dalıyorum… 

EROL YORULMAZ

KAHRAMANMARAŞ


----------------------------------------------------------------------

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder