28 Nisan 2014 Pazartesi

EYÜP ŞAHAN


MESLEĞİ: Halk Ozanı - Sendikacı
  
DOĞUMU:  Eyüp Şahan, Maraş İlinin  Afşin İlçesine bağlı Çobanbeyli Beldesinde 10 Nisan 1950 tarihinde dünyaya geldi.

ÖĞRENİMİ
İLK - ORTAOKUL: İlk ve ortaokulu Afşin'de,

LİSE:  Liseyi Artvin de bitirdi.

KAMU GÖREVİ: 1970 Yılında Maden Tetkik Ve Arama Enstitüsünde işe başladı. İç Hizmet kurslarına katılarak Metal Madenler ve Sondaj elamanı olarak görev yaptı.

SENDİKACI: Maden Tetkik Ve Arama Enstitüsünde,  işçi sendikasına yönetici seçilerek sendikacılık yaptı.

EMEKLİ: Yaşamını Ankara’da sürdüren ozan 1996 yılında emekli oldu.

YÖRE KÜLTÜRÜ: Çalışırken görevi gereği yurdun bir çok yerini dolaşan ozan, yöre kültürlerini yakından tanımak fırsatı buldu.

HALK OZANI: Şiirlerini sade ve anlaşılır bir dille yazan Eyüp Şahan, Kültür Bakanlığı Halk Ozanıdır.

ESERİ: Bir Dilek Tuttum – 2012.

-------------------------------------------

şiirleri

1.

Selam Olsun

Gider olduk biz bu ilden
Kalan dosta selam olsun
Söz işittik tatlı dilden
Gülenlere selam olsun

Yedik içtik konduk göçtük
Gönüllerden gönül seçtik
Bilen ile dostluk biçtik
Silenlere selam olsun

Göç yayladan geçti gider
Kalan dostlar sitem eder
Gönül diyor artık yeter
Bilenlere selam olsun

Saygı duydum gökte kuşa
Hayatla  barışık yaşa
Tatlı dilden selam başa
Verenlere selam olsun

Eyüp söyledi sözünü
Sevgi doldurur özünü
Dosta çevirdi yüzünü
Görenlere selam olsun

Eyüp şahan
Ankara    5.1.2010

-----

2.

Yürüyorum

Ayaklarım karda içinde yangın
Her adım hatırlatıyor
El ele günlerimi
Hayal kuruyorum o günlere

Yürüyorum; yalnız
Yoksun işte yanımda

Bitmez sanmıştım
O günler ve hayallerim
Bitirdin işte

Hani giderken dönüp bakmıştın ya
Buraya her gelişimde o geliyor aklıma

El sallamıştım arkandan
Kala kalmıştım işte tam burada
İki damla ve çaresizlik sarmıştı bedenimi
Sormadın nedenini

Yürüyorum karların üstünde tamda burada
Sevdamı astım boynuma
Dolandı ipi var yakamda
Sen uzaklaştıkça
İp sıkıştı boynumda
Ben öldüm gittiğin gün

Ayaklarımın altından
kaydı kurduğum dünya
Ruhum asılı kaldı,
Beden ise boşlukta.

Yürüyorum;
Ruh esir beden tutsak.
Yol uzun hayat kısa
Gönül mezarlığında.

Eyüp Şahan
Ankara18.12.2010

-----

3.

Sorardım Hoca

Şimdi sınıfında öğrenci olsam,
Belki de bir işe yarardım hocam.
Yıllar geri gitse gençliği bulsam,
İnan ki zamanı yorardım hocam.

Sevda yollarında düştü talebe,
Aşkın gücü yendi çaldı galebe.
Sevip de ayrılmak sığmaz edebe,
Bir zaman hayaller kurardım hocam.

Kabına sığmıyor gönül desturu,
Aşarken yıkıldı önünde suru.
Eğer diyorsan ki sende kusuru,
Kendi benliğimde arardım hocam.

Bir kitap vermiştin bana hediye,
Hayatı anlatır oku sen diye.
Gerçek saklı kaldı demedin niye?
Bilsem gerçekleri sorardım hocam.

Çekildi yanımdan gönül dayağı,
Büküldü bellerim kırdı ayağı.
Kolumu bağladı kaderin ağı,
El atsan zinciri kırardım hocam.

Sen öğrettin bize ferman yazmayı,
Bildirmedin bana dosta kızmayı.
Eyüp aştı ise eğer çizmeyi,
Tutar kulağını kırardım hocam.

Eyüp Şahan
İstanbul/Üsküdar /sultan Tepe
21.5.2005


-------

4.

Duman Sardı Berit’i


Yine duman sardı Berit’in başı
Yaylasına güzel gelmiyor m'ola
Binboğa Dağı’nın can arkadaşı
Sorup da gönlünü almıyor m'ola

Elbistan ovası diyor ki benim
Yaz baharda çiçek bürünür tenim
Dağlar yükseklerde bense enginim
Engin gönül huzur bulmuyor m'ola

Ceyhan geçer gider iner denize
Derman olur onca soluk benize
Toros dorukları küsüyor bize
Başında karları kalmıyor m'ola

Koç yiğit yatağı Yavşanlı Yayla
Oynuyor güzeller düzünde toyla
Sevdaya sürerken geceyi ayla
Yanan gönülleri bilmiyor m'ola

Afşin’in önünde Atlas Tepesi
Mert oğlu mert dolu düzün hepisi
Eyüp’ün başında hasret tipisi
Hele bakın yüzü gülmüyor m'ola

 Eyüp Şahan

-----

5.

Hayaline Doyulmuyor Nilüfer

Aklıma geldikçe öptüğüm o an
Hayaline doyulmuyor Nilüfer
Gönül içlerinde tutuştu cihan
Bir kenara konulmuyor Nilüfer

Gülde kelebektir sevgiyi anmak
Dala diken olur unuttum sanmak
Uzaklara bakıp ismini anmak
Hafızamdan silinmiyor Nilüfer

Gönül dağlarına dumanlar çöktü
Senden ayrı olmak belimi büktü
Durdukça düşünmek belimi büktü
Olanlara gülünmüyor Nilüfer

Bir sızı başlıyor inceden ince
Ayrılık acısı öze girince
Aynada kendimi çökmüş görünce
Sebep nedir bilinmiyor Nilüfer

Alırım diyerek gaflete düştüm
Vardım büyüklere dedi bölüştüm
Alamadım seni hayata küstüm
Sensiz nefes alınmıyor Nilüfer

Seher vakti figan eden bülbülde
Ayaz çiçek açar seven gönülde
Eyüp buse ister belki ödülde
Başka ümit bulunmuyor Nilüfer

Eyüp Şahan
Ankara 26.4.1993

------
6.


Köyün meydanında yiğitler varkenGezinme evinde yat be Güldane
Hep gençlerin gözü seni ararken
Birine bir mendil at be Güldane

Köyün gençleriniz gözleri sende
Bir birine düştü senin sayende
Sıcak bir ten olsun dersen teninde
Biraz daha sabır et be Güldane

Evinizin yolu yolumun üstü
Daha tomurcukken kader mi küstü
Yoksa bir yiğide gönlün mü düştü
Gönlünün sözünü tut be Güldane

Bir mektup okudum bir soru sordun
Yasladın başını öylece durdun
Gözlerin kapandı hayaller kurdun
Hayalin zevkini tat be Güldane


Gözlerin gülerken kaşların eğik
Şimdilik gönlümde gez alageyik
Eyüp’ün sevdiği sanki üveyik
Dünyayı bir pula sat be Güldane

Eyüp Şahan
--------------------------------------

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder