27 Nisan 2014 Pazar

FİKRİ AVŞAR


Ozan  / Eğitimci.   

DOĞUMU: 1959 Yılında Maraş ili, Göksun ilçesi, Kanlıkavak köyünde doğdu.

ÖĞRENİMİ: İlköğrenimini Göksun ve Kayseri-Sarız-Yeşilkent (Yalak) kasabasında, orta ve lise  öğrenimini  Mimar  Sinan Öğretmen Okulunda, yüksek öğrenimini  Kayseri Eğitim Enstitüsün'de okuyarak  tamamladı.

HAYALİ: Öğretmen olma hayaline 1979 yılında kavuştu.  Hakkari, Ordu, Çorum, ve Kahramanmaraş illerinde çalıştı.

EDEBİ HAYATI: Şiirlerinden bir çokları  yerel gazetelerde yayınlandı.

MEDENİ HALİ: Evli ve 3 çocuk, 2 torun sahibidir.

ESERLERİ: Şiirlerini 'Yaşama Dair' adlı kitapta topladı.

---------------------------------------------------------------------------------
şiiri

Gönlümdeki Sen

Dalda çiçek nasıl güzelse 
Gönlümdeki sen öylesin
Tüm bilenler bilmeyenlere
Beklentisiz sevginin güzeliğini söylesin
Söylesin ki
Dostluklar menfaatla örtüşmesin

Gökyüzünde turna gönlümdeki sen
Telgraf tellerinde serçe olma 
Sahipsizliğe çaresizliğe biçar olmuşun hali o
Sende değil kimsede görmek istemediğim 
Gayretim  çabam emeğim

Minare burcunda alem / gönlümdeki sen
Mescitte minber değil
Sıkıntı verilmesin sana
Yük binmesin üzerine istemem
Küçük kız elinde  tutmaya kıyamadığı
Sindi bebeğim

Alkoliğin bardağındaki rakısın
Gönlümdeki sen / vazgeçemediğim
Tiryakinin dumanı her nefes çektiği
Bırakıp gidemediği ölümüne içtiği
Sen nabızsın bileğimde
Düzenli saymayı istediğim

Fikri Avşar

---

Ben Öğretmenim

İnsan haklarıyım ben / başında avrupası olmayan
Eşitliğim sınıfta her ferde eşit zaman 
Akşemsettin'im ben Molla Gürani'yim tarihte 
Köle sahibiyim /  'Bir harf için kırk yıl.'  Peygamber methiyesiyim
Ben öğretmenim
Azayım heyetim bir Anadolu köyünde  
Babayım anayım sürçünce öğrencimin dilinde

Hedefim ben / gayeyim öğrencimin varmak istediği
Merdivende basamağım üzerinde yükseldiği
Tek varlığım onun  ana baba gibi gördüğü
Güven duyduğu canı gibi sevebildiği

Nedenler bende çözülür
Niçinler cevaplanır
Zahmetler bende toplanır
Külfetler benim
Nimetlerde yokum ben
Çünkü ben öğretmenim

08. 11. 2001

Göksun

-----------------------------------------------------------------

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder