27 Nisan 2014 Pazar

HASAN EJDERHA


KİMDİR: Ozan - Yazar

DOĞUMU : 1962 Yılında Maraş'ın Karadere kasabasında doğdu. 

ÖĞRENİMİ : İlkokulu doğduğu yerde, Ortaögrenimini Maraş'ta  tamamladı. Anadolu Üniversitesi  İsletme  Fakültesini bitirdi.

EDEBİ HAYATI : Şiire Ortaokul yıllarında  başladı. Önce mahalli yayınlarda, daha sonra; Dolunay, Türk Edebiyatı, Milli Kültür, Gençliğin Sesi, Güneysu, Yeni Hasat, Taşra,  Kırağı, Gülbang, Genç Adım, Evvelbahar, Ayna, Tomurcuk, Şardağı, Yitik Düşler, Dört Mevsim Maraş, Dergâh ve Kırklar gibi bir çok dergide şiir ve hikayeleri yayınlandı. 

GÖREVİ: Maraş Sütçü İmam Üniversitesinde çalışan yazarın esas uğraşısı sanat-edebiyat olup, sanat-edebiyatın ve sanatçının meseleleri ile yakından alâkadar olmak üzere de, Türkiye Yazarlar Birliği Maraş Şubesinde kurucu üye olarak görev aldı.  2 Dönem Şube Başkanlığı yaptı.


TİYATRO: Senaryo ve sahneye koyup yönettiği iki oyun yazdı. 

UĞRAŞISI: Fotoğraf çekmekte ve bir fotoğraf karesi için dağ-taş dolaşmaya devam etmektedir. 2 fotoğraf sergisi, 2 şiir ve resim sergisi açtı. 

ESERLERİ

1- Gül Yolları ve Gül Ustaları - 1982, 
2- Seni Yaşamadan Olmaz - 1994. 

* Resim sergisi: 1-2-3, 
* Fotograf Sergisi: 1-2 
* Ve Birçok Fotoğraf Slayt Gösterimi. 

Yayınlanacak Olan Eserleri

1. Kayık Tepe Operasyonu (Roman), 
2. Hayata Kıyısından Başlamak (Hikaye), 
3. Agop Emminin Sandığı(Hikaye), 
4. Dünür (Hikaye), 
5. Topak (Hikaye), 
6. Marallar Oymağında Bir Ceylanla Oturup Ağlamak (Şiir), 
7. Bilsem ve Dirilsem De Yürüsem (Şiir), 
8. Kırılgan Bir Meryemdir Aşk (Şiir).

-----------------------------------------------------------------

şiirlerinden örnek

1. şiir

Ceylan Çağrısı

Hadi ceylan gel geleceksen 
Sen olmayınca dünya yok 
Dünyada olunca ben yokum 
Korkum  hiç gelmemen 
Gelmeyeceğini dememen 
Ama ben 
Umutlar taşırım 
Umutlarım 
Beni uçuran yelken 
N’olur  gel geleceksen

Ne yolcular geçti 
Kıyısında beklediğim yoldan 
Sen yoksun  halâ gelmeyecek misin 
Çağlar hasret sana 
Dağlar hasret sana 
Ağlar içimde binlerce şair  hasret sana

Kanadı kırık turnalara ben koşarım 
Bir yetim görsem önce ben okşarım 
Cümle kuşlarla haldaşım 
Ne yollar yolcular yaşadım bir bilsen 
Bir tek sen olmadın yoldaşım. 

Sen ki bir aşksın damarlarımda 
Ha bire ateşin yakar bedenimi ceylan 
Leylan bu kadar yaktı mı seni de Mecnun 
Kerem bu kadar yandın mı Aslı’na sen de 
Bende bir yaradır ki ceylan baş üstüne 
Taptuk  sen nasıl buldun Yunus’unu 
Yusuf'unu özledin mi ey baba ben gibi 
Dibi derin kuyular kaplar şimdi ruhumu 
Neden gelmezsin ey nazlı ceylan 
“Bana senden özge yar bulunur mu” 

İstemem başka rüya olmasın sensiz 
Gemisiz kaptanlar gibi avareyim şimdi karada 
Kara da sensiz gördüğüm her şey ben ak diyorum 
Biliyorum gelmesen de sen varsın uzaklarda 
Her demimde seni diliyor acılarla seni inliyorum 

Bir gün isyanla feryadı basarsa ruhum 
Düşünsene halimi ceylan ben ne olurum 

Ceylan 
Çağlar hasret sana 
Dağlar hasret sana 
Ağlar içimde binlerce şair hasret sana
Kalan tek şey umutlarım 
Hadi gel artık ağlıyorum baksana.

Hasan Ejderha

---

2. şiir

LEYLA TÜRKÜSÜ

Temmuzda leylası üşür ruhumun
Ömrümün sonrası gel olur bana
Doğrusuna gidince yol burnumun
Dostların çağrısı el olur bana 

İflahı yok uslanmaz bir deliyim
Kuş okşayan muhabbetin eliyim
Aşkla yanmış yüreklerin diliyim
Çaresi yok  hüzün sel olur bana

Çiçekten naçar kara toprak benim
Düşmeye hazır sarı yaprak benim
Tutunmuş gövdeye zayıf ellerim
Küçük bir kıpırtı yel olur bana

Hasan can aç elini göklere bir
Gör o zaman rahmet nasıl da gelir
Hiç ummadığın duygular delirir
Ruh kıvrımların dantel olur sana

Hasan Ejderha

yazarın daha fazla ürünü.


---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder