29 Nisan 2014 Salı

KARA OZAN


Ozan.

DOĞUMU:   Asıl adı Eshabil Karademir olan ozan, 1947 yılında Maraş’ta doğdu.

KÜÇÜK YAŞTAN BERİ: Küçük yaştan beri şiirler yazıp,  saz çaldı.

ÖRNEK ALDI:  Karaozan, 1971 yılında Bahattin Karakoç, Şevket Bulut ve Hayati Vasfi Taşyürek ile tanışarak bu ozanları  kendine örnek edindi.

USTALARI: Hayati Vasfi Taşyürek ve aşık Akif Timurhan Zevraki’dir.

PROGRAMLAR YAPTI:   Aşıklarla ilgili TV’lerde program hazırladı ve sundu.

ÖDÜLLERİ: Konya’da düzenlenen Aşıklar Bayramı ve Kars Murat Çobanoğlu şenliklerine katılarak ödüller aldı.

-----------------------------------------------------------------

şiirinden örnek


ÇÖZÜLMÜYOR Kİ

Soyha çıhasıca gara gaderim
Bana deri olmuş yüzülmüyor ki
Ayrımı açmayan şernaz gaderim
Şemreye uğrayıp büzülmüyor ki

Bu leymuni huylu çarhıd gapılı
Otuz üç senedir bana dapılı
Kestepor duruşlu, giynuk yapılı
Uzanıp arlanıp üzülmüyor ki

Çok intizar eddim dudduramadım
Yakamı elinden pıddıramadım
Cemakana koydum saddıramadım
İpe sapa gelip düzülmüyor ki

Bir çintik biticik yüzüme gülmez
Uğundurur ama amanı bilmez
Gıran giresice hasd’olup ölmez
Teneşire yatıp süzülmüyor ki

Kul Karaozan’ı terk edesice
Bedeninin suyu çekilesice
Gözünün elifi dökülesice
Kördüğüm olmuş da çözülmüyor ki
              Karaozan


KELİMELER

Çarhıd gapı:  Eski, örtülse de açık kalan kapı.
Bana dapılı:  Bana tapulu.
Elinden pıddıramadım: Elinden kurtulamadım.
Çintik: Kenarı yontulmuş, kesilmiş. Çentik:  (Türkiye Türkçesi Ağızları )
Biticik: Bir parça, azıcık, biraz. (Maraş - Sivrihisar – Eskişehir - Merzifon -Amasya - Adana - Tekkeköy –Denizli yörelerinde kullanılır.) 
Gıran giresice: Bulaşıcı bir hastalığa yakalanmasını temenni ederek verilen beddua.  (kümes hayvanlarında olan bir tür hastalık) 
Gözünün elifi:   Gözün en can alıcı noktası.





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder