22 Nisan 2014 Salı

KEMAL AYTAÇ - PROF


DOĞUMU: 29 Ocak 1931 yılında  Elbistan’ın Maraba (Çatova) köyünde doğdu.

ÖĞRENİMİ
İLK-ORTA: İlk ve Ortaokulu Elbistan’da,

LİSE:  Liseyi Maraş’ta okudu.

ÜNİVERSİTE: 1951–1955 Yılları arasında  Dil ve Tarih Coğrafya Fakültesi Felsefe Bölümünden mezun oldu.

YURTDIŞI: 1955 – 1959 yıllarında Almanya’nın MÜNSTER - WESTF Üniversitesinde lisansüstü öğrenim çalışmalarını sürdürdü. 1961–1962 yılında sekiz ay süreyle SORBONNE (Paris) Üniversinde Doktora teziyle ilgili araştırmalarda  bulundu. 

PEDOĞOJİ: Pedoğoji alanında yüksek lisans yaptı. Mezun olduğu bölümde 1959’da Asistan oldu.

DOC: 1969’da doçent,
PROF: 1975’de  Eğitim Bilimi Profesörü oldu.

KÜRSÜ BAŞKANI: Dil ve Tarih – Coğrafya Fakültesi Pedagoji Kürsüsü Başkanlığına getirildi.

KURUCU DEKAN
1982 – 1984 Yıllarında İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi (kurucu) Dekanlığı ve Rektör yardımcılığı,
1986 – 1987 Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Fakültesi Dekanlığı görevlerinde bulundu.

Araştırmalarının yanısıra derleme ve çok sayıda çevirileri bulunmaktadır.

ESERLERİ

1. Politeknik Eğitim Reformları,
2.  Avrupa Okul Avrupa Eğitim Tarihi,
3.  Çağdaş Eğitim Akımları,
4.  Sistemlerimizin Demokratlaştırılması,
5. Federal Almanya Cumhuriyeti’nde Okul Sistemi’dir.


------------------------------------------------

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder