23 Nisan 2014 Çarşamba

ŞEVKET YÜCEL


Ozan - Eğitimci

DOĞUMU : 1930 yılında Maraş’ın Süleymanlı Bucağında doğdu.

ÖĞRENİMİ: Diyarbakır Köy Enstitüsü mezunu.

GÖREVİ: Çeşitli okullarda Türkçe öğretmenliği, emekli olduktan sonra dershane öğretmenliği yaptı.

 EDEBİ HAYATI : İlk edebi ürünlerini Varlık dergisinde yayınladı.

BAŞARISI: TRT Deneme ödülü, Tercüman gazetesi röportaj ödülü, Anadolu Üniversitesi Marşı 2. lik ödülü vs.

ÜSLUBU: Kendine has sade bir dille şiirler, denemeler ve hikayeler yazdı. Yazılarında ve şiirlerinde insanlığı ön plana çıkardı.

ESERLERİ

1.  Görmeden Gidenler,
2.  Kuş Gölgesi,
3.  Çocukla Keklik,
4.  Boşta Bırakılanlar,
5.  Güneşin Parmakları,
6.  Umut,
7.  Bir Gül Uzatırken,
8.  Sevgi Güneşi,
9.  Barış İstiyorum,
10. Sakar Oğlak,
11. Bir Sevgi Adamı,
12. Beyaz Sesler,
13. Sözcüklerle Öpüşmek,
14. Güz Rengi  Ayrılıklar,
15. Şiirle Gelen Aşk.

ÖLÜMÜ: 2001.
  
-----------

ŞİİRİ

ACILAR

Ben onlardan öğrendim sağ olsunlar

Dikenler ucunda sevmeyi
Taş olurdu yüreğim çekmeseydim
Bilmezdim yaraları nasıl sızlar
Geçer hepsi geçer bir tren gibi
Bakarsın ak olmuş kara dumanlar
Acılar silkinir kuş olur uçar,
Acılar acılar dost acılar

Acıların içinde sümbüller açar ..


-----------

ANILAR

Ah, bu anılar

Ne kadar kapasam da kapılarını
Ne kapı dinliyorlar ne pencere
Süzülüp geliyorlar yılların gerisinden

Anılar ki
Kimi mavi, kimi beyaz
Kimi sarı, kimi siyah
Mavilerle beyazları çekiyorum yanıma
Gidin diyorum sarılarla siyahlara
Giderler mi hiç

Yıllar sisli, yıllar duman duman
Ne sisi dinliyorlar anılar ne de yılları

Ah, bu anılar
Öylesine sayısız, öylesine çeşitli
Birike birike geliyorlar
Çoçukluğumdan beri

Anılar çoçuk, anılar genç, anılar yaşlı

Acılarla, sevinçlerle, hüzünlerle yüklüdürler.


-----------
  
BENİ GÜZELLERE YAZ

Yaz beni

Beni kendine yaz
Yaz gibi yaz, ilkyaz gibi

Temmuzdaki yaylalara yaz beni
Gülüşen otlara, çam kokularına
Bilebilsen, bunu nasıl özledim

Yaz beni
Haksızlığın boğulduğu günlere
Sevinçlere, sevdalara, barışlara yaz
Sıkıntaya yazma beni

Bana kendini uzat, bana bir özlü dünya
Beni dostluklara, güzellere yaz.

Isıt beni ışıkla
Yaklaş bana kiraz gibi yaz gibi

Isıtsın içimi sevgi güneşin
Sıcak gel, değiştir, yenile beni
Buralarda eskimekten usandım

Sona erdir şu uzayan kışımı
Haziran ol günlerimin dalında
Nice güzellere sevdala beni

Isıt beni üşümekten usandım.

Şevket Yücel
  
-----------

SÖYLE ANNE

Sordu çocuk

Sevgi kuş mudur anne
Hangi daldan dala uçar
Eğil kulağıma söyle

Şöyle cevap verdi anne
Kuştur oğul, hoştur sevgi
Alır içine dünyayı
Beyaz beyaz kanat çırpar

Sordu çocuk
Bilgi gök müdür anne
Aşar mı dağlardan öte
Nerelere kadar gider

Şöyle cevap verdi anne
Bilgi gökyüzüdür oğul
Sığmaz çember içine
Uzar sonsuza doğru

Sordu çocuk
Dünya çiçek midir anne
Kimler bıçak yapar onu
Nedir bunca silahlar

Şöyle cevap verdi anne
Dünya çiçektir oğul, sevmesini bilene
Düşmanlık bıçak yapar her ne varsa güzeli

Bu yüzden çoğalır silahlar.

Şevket Yücel
  
-----------

BİR RENKLİ ÖZLEM

İster yeşil gel bana, ister mavi, ister beyaz
Değişmez
Ama siyah gelme

Gelirsen eğer
Bir yaz yeli gibi gelebilirsin
Bir elinde bir dal reyhanla

Bir gün uç gel
Bir keklik misali

Çık gel bir gün habersiz
Gel
Ve bir daha gitme

Yüzün karışıyor gözlerimde
Kulaklarımda sesin

Süzül gel
Bir bahar güneşinde
Biraz portakal rengi karıştır gelişine
Biraz leylak kokusu
Özledim

ŞEVKET YÜCEL

---------------------------------------------------------

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder