29 Nisan 2014 Salı

YAŞAR ÖNAL


Ozan.

DOĞUMU: 1939 Yılında Maraş’ın Elbistan İlçesinin Güneşli Mahallesinde doğdu.

EDEBİ HAYATI: Şiir yazmaya küçük yaşlarda başladı. Ardından, ozan için uzun bir gurbet hayatı başladı.  Ama yine de yazdı. Çok sevdiği şiiri bırakmadı. 

MAHLASI: Şiirlerinde DERTKERVANI mahlasını kullanan ozanın,  şiirlerini mahalli gazetelerde yayınlandı.

SILA: Yaşadığı uzun bir gurbet yaşamının ardından Elbistan’a döndü. Halen Elbistan’da hazır giyim ve ayakkabıcılık üzerine ticaretle uğraşmaktadır.

------------------------------------------------------------

ŞİİRİ

ÖZ BULAMADIM

Yıllarda aradım kendi kendimi
Dört mevsim içinde yaz bulamadım
Çağladı gözyaşım yıktı bendimi
Yollar sarpa sardı düz bulamadım

Doğarken ağladım eksilmez derdim
Sanmayın yaşayıp murada erdim
Düşündüm gerçeği ortaya serdim
Doğruluktan zerre iz bulamadım

Sevdiklerim unutmuşlar ismimi
Ayna kırık yansıtmıyor resmimi
Çıkarcılar yırtıp atmış resmimi
Kahrımdan diyecek söz bulamadım

Vurdu zalim kader yaktı özümden
El açtım Rabbime dönmem sözümden
Kalbimde titreşen gönül sazımdan
Derman aramaya öz bulamadım

Dertkervanı’m nice günleri gördüm
Yaş kemale erdi menzile vardım
Sonunda ben beni kendimden sordum

Malımdan kefenlik bez bulamadım

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder