19 Mart 2015 Perşembe

NURETTİN KAYA


 DOĞUMU: 1961 Yılında Afşin’in Ördek Köyünde dünyaya geldi.

ÖĞRENİMİ:  İlkokulu köyünde bitirdi.
EDEBİ YAŞAMI: Şiir yazmaya 1979 yılında başladı.

GÖREVİ VE YAPTIKLARI: Pazarcılık işleriyle uğraşmaktadır.

ŞİİRİ
------

KAYMAKAM BEY

Kar bastırdı kapımızı çevirdi
Saplandı bağrıma ok Kaymakam Bey
Sur çektim önüme yıktı devirdi
Tükenmez dertlerim çok Kaymakam Bey

Hep koşturdum gece gündüz durmadım
Ava çıktım serçe bile vuramadım
On iki ay dedi soba kurmadım
Daha bir çöp odun yok Kaymakam Bey

Çocuk yalın gücüm yetmez potine
Selam söyle koyun sığır etine
Marketlerde gözüm düşer zeytine
Sorma fiyatını zor Kaymakam Bey

Senin araban var yolda kalmazsın
Selam versem selamımı almazsın
Açlık nedir size sorsam bilmezsin
Çok şükür karnımız tok Kaymakam Bey

Körozan’ım efkarlıyım bu sıra
Vize ver de göçüp gidem Mısır’a
Kaymakam Bey siz bakmayın kusura
Tütmeyen bacayı yak Kaymakam Bey


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder