19 Mart 2015 Perşembe

TAHİR GÖRELİ



 Pınarın başında seni beklerim
Derdimin üstüne dertler eklerim
Ölünceye kadar seni beklerim
Bana da verecek cevabın var mı


    
DOĞUMU: Maraş'ın Afşin ilçesinin Armutalan köyün de 1963 yılında doğdu.

ÖĞRENİMİ: İlköğrenimini köyde tamamladı, daha sonra ortaokulu ve liseyi Maraş’ta bitirdi.

GÖREVİ: Halen bir kamu kurumunda Memur olarak görev yapmakta.

EDEBİ KİŞİLİĞİ: Küçük yaştan bu yana şiir yazmaya çalışıyor. Yaklaşık 500 adet şiirleri bulunmakta. Mahalli gazetelerde, yerel televizyonlarda şiir gecelerinde şiirleri yayımlandı. Şiirlerini toparlayıp kitap haline getirmeyi düşünüyor.

MEDENİ DUMU: Evli ve üç çocuk babası.
---------
5 ŞİİRİ
---------

1. Seher Yeli

Köyüme uğran mı sen seher yeli
Lal olmuş kınalı kekliğin dili
Kırıldı sazım da ötmüyor teli
Selam söyle benden de seher yeli.

Köyümün etrafı dağla çevrili
Tamamı taş yapı güzel evleri
Çok uzak yayladır görsen yerleri
Selam söyle benden de seher yeli

Yıllardır görmedim uzaklardayım
Sıla hasretliği ben çekmekteyim
Gözlerim doldu yaş akıtmaktayım
Selam söyle benden de seher yeli

Gençler köyümüzde hiç durmamış
Köyüm boşalmış kimse kalmamış
Beni de tanıyan bilen olmamış
Selam söyle benden de seher yeli.

Kösoluk Ağıllar kuyu yaylası
Koyun kuzu güder köyün ağası
Armutalan köyü işte burası
Selam söyle benden de seher yeli

Zahiri’m de derki köyüm güzeldi
Lakko evleri tek tek de gezerdi
Garronun Hüseyin günlük yazardı
Selam söyle benden de seher yeli.
Maraş / 15.12.2012
Tahir GÖRENLİ
------


2. Türkmen Kızı

Pınarın başına gelen güzelim
Senin bir sevgilin sözlün de var mı
Söyler misin ceylan gözlü güzelim
Bana da verecek cevabın var mı

Cevabın vermede sen çekip gittin
Dönüp baktın bana da işmar ettin
Yüreğime ateş düşürdün nettin
Bana da verecek cevabın var mı

Günlerce bekledim ben de buradan
Çok güzeller gelip geçti sıradan
Özenmiş yaratmış seni yaradan
Bana da verecek cevabın var mı

Pınarın başında seni beklerim
Derdimin üstüne dertler eklerim
Ölünceye kadar seni beklerim
Bana da verecek cevabın var mı

Gelmezsen bari bir selamın gelsin
Bir garip beni çok sevmişti dersin
Karlı dağlardan çok çok serinsin
Bana da verecek cevabın var mı

Zahiri‘m bekledin ceylanın gelmez
Kanayan yaramı nedense sarmaz
Sevdalıyım Türkmen kızı hiç görmez
Bana da verecek cevabın var mı?
Maraş / Tahir GÖRENLİ

------

3. Sen Varsın Ya

Tatlı bir tebessüm güler yüzün
Aşk şarkıları mırıldayıp doğru sözün
Kara kaşın eladır sürmeli gözün
Karşıdan karşıya el edişin varya

Salını salını ceylan gibi gidişin
Hem esmer olursun hem sarışın
Can evimi yaktı masum bakışın
Karşıdan karşıya bakışın varya

Bir gül misali açılıp saçıldın
Güzeller içinde hep seçildin
Aşk şarabını bana sen içirdin
Bakışarak gülüşün varya

Kimi zaman gül kimi zaman bülbül
Ne zambak ne nevruz ve ne de sümbül
Has bahçemden açan kırmızı gül
Bülbüller gibi ötüşün varya

Görenli’yi bağladın sen sana
Aşk şarabını içsem kana kana
Ne oldu bana vurgunum sana
Fidan gibi duruşun varya

Tahir GÖRENLİ
---------

4. SANA GELİRİM

Hüzünle ıslandı gönül defterim
Kurutur kurutmaz sana gelirim
Çalar Allah için dertli mehterim
Sabaha da kalmaz sana gelirim

Sensiz de ötmüyor sevda kuşları
Bir bir temizledim engel taşları
Akıtma gözümden kanlı yaşları
Şafak söker sökmez sana gelirim

Uzağa gitmeyi etseydin tehir
Sensiz de yediğim içtiğim zehir
Feleğe de neden edersin kahır
Akşam olur olmaz sana gelirim

Zahiri’m senin de bellidir derdin
Bir kadersize de gönlünü verdin
Sevdanın uğruna canını serdin
Bülbüller ötmeden sana gelirim

Tahir GÖRENLİ.24.09.2014 
-------

5. Kara Kız

Benzin sararıp solmuş gibi,
Sarıya da boyamış rengini,
Bula bilirsen sen de dengini,
Hayatını yaşa sen kara kız.

Hayat okulunu mu okursun,
İlmek ilmek halı dokursun,
Gümüş değil sen altın mısın?
Hayatını yaşa sen kara kız.

Dert verir dermanı da verir,
İnsan sevdiğini arayıp bulur
Rabbim nerede olsan görür,
Hayatını yaşa sen kara kız.

Kahve içip fala da bakarsın,
Bu gidişle çok can yakarsın,
Ne olursa kulağına takarsın,
Hayatını yaşa sen kara kız.

Görenli'm kara kız geldi mi
Kadirini kıymetini bildi mi
Sevgiliyi kalbinden sildi mi
Hayatını yaşa sen kara kız

Tahir GÖRENLİ.08.09.2012
 Tahir Görenli



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder