7 Mayıs 2016 Cumartesi

FERHAT MUSTAFA FISTIKÇIOĞLU

DOĞUMU: 1986 Yılında Maraş’ta doğdu.
ÖĞRENİMİ

  • İlkokulu adı geçen şehirde okudu.
  • Liseyi,yine kendi şehrinde, Kadriye Çalık Anadolu Lisesinde tamamladı.   
  • Üniversiteyi, 2004’te Selçuk Üniversitesi Türkçe Öğretmenliğini kazandı. 2008’de bu bölümden mezun oldu.
LİSANS:  Aynı yıl Selçuk Üniversitesi Edebiyat Fakültesinde Yeni Türk Edebiyatı alanında yüksek lisansına  başladı.
GÖREVİ: 2009’dan bu yana Konya Karatay’da Türkçe öğretmeni olarak görev yapmaktadır.

Ferhat Mustafa Fıstıkçıoğlu’na Göre Kompozisyon Nedir:
Bu dersin en önemli amacı kendinizi ifade edebilmenizdir. Bu özellik, bu dersin her sınavının her sorusunda kendini gösterir. Bu sebeple kompozisyon ile kastettiğim hem size verilen bir konuda bütünlüklü bir yazı yazabilmenizdir, hem de tüm sorulara düzgün ifadelerle, uygun noktalama işaretleriyle ve yazım kurallarına dikkat ederek cevap verebilmenizdir.
2 ŞİİRİ
Son Şiir
Hani sen düşünürdün
“Cenazeme kaç kişi gelir? ”diye
Beni gömmeye
Hani derler ya, son vazifeye

Öğlenlerin akşama benzediği
Sendromlu pazarlardan biri
Yağmur çiseliyor, hava kasvetli
Ben, tabiat, asfalt
Her şey gri

Altımda elleri, gidiyoruz
Bazı gecelerime benziyor bu gidiş
ki bağırdığım, sesimi duyuramadığım
zorlayıp kendimi uyanamadığım

Kiminde hüzünden, kiminde saygıdan
Kimine gerçeği hatırlattığından
Tek ses yok!
Bir basılan toprağın çıtırtısı
Şırıltısı damlaların, bir de tok sesler topuktan

Geldik durduk bir çukurun önüne
Dualar, mırıltılar yuvarlanıyor dillerde
Nazikçe yatırıldım bir kenara
Fazla sürmedi bu merasim
İki ucumda dört el
Naftalinlenmiş halılar gibiyim
yaza doğru kaldırılan

Islak toprağa saplanan bir kürek sesi
“Kırç! ”
İlkten kıyamadı galiba
yüzüme atmaya

Üstüm ağırlaşıyor
Ben hiç olmadığım kadar sakin, kabullenmiş
Gökyüzü yok!
Bir hakkım olsun isterdim
Yalnız siyaha serzeniş

Herkes gitti
Akşam oluyor bu demde
Bir tek ben kaldım ebedi hanemde.


Her Bahar

Gözlerimden kuşlar damlardı 
Her bahar.
Güzel diyarlara uçarlardı
Oysa ben gelmezdim
Gelemezdim

Gözlerimden düşler damlardı
Her bahar
Her düşte bir gülüş
Oysa ben gülmezdim, gülemezdim

Ve gözlerimden yaşlar damlardı
Her bahar.
Gelemediğime, gülemediğime


----------------

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder