9 Mayıs 2016 Pazartesi

KEMAL BÖLÜKBAŞI



DOĞUMU: 12 Aralık 1970 de Maraş.

ÖĞRENİMİ
·       İlk orta ve lise tahsilimi Kahramanmaraş'ta,
·        Yüksek okulu Konya Selçuk Üniversitesinde tamamladı.

OZANA GÖRE ŞİİR:  Şiir bir yürek kıpırtısı, şiir bir gönül işidir, uçsuz bucaksız sahra çöllerinde esinti yahut engin okyanuslarda bir dalga misalidir.
İşte ben bu uçsuz bucaksız sahrada vaha arayan bir seyyahım, bu sahra şiir sahrası.
OZAN NEYE GÖRE İLERLİYOR: Benden evvel bu sahrada yürümüş olan usta ve üstatların ayak izleri öylece duruyor, görüyorum. Zor, biliyorum ama kendi ayak izlerimi oluşturmaya çabalıyorum. İzlerine bastığım tüm ustalardan özür diliyorum.

OZANIN DİLİNDEN

 “12 Aralık 1970 de Kahramanmaraş'ta, taş duvarlı, toprak damlı, iki katlı, bahçeli, baba ocağında, yağmurlu bir kış günü doğdum.”

ŞİİRİN BAŞKENTİ: Çıkmaz bir sokağın aile sıcaklığında geçen çocukluğum, şiirin başkentinde doğmuş olmam, dinleyip okuduğum masallar, hikayeler, şiirler, Türk destanları ve kahramanlıkları, fikir dünyama çok geniş ufuklar açmış, küçük yaşlardaki bu birikim beni daha on beş yaşlarımda yazmaya sevk etmişti, yazdıklarım otuz yılı aşkın çay misali demlendikten sonra artık gün yüzüne çıkmayı hak ettiler, şiirlerim siz değerli okuyucu ve sanat sevenlerin gözlerinde ve dimağında güzel tatlar bırakacağını umuyorum.
"Aslında yazdıklarım; okuduğum ve yaşadığım her şeyin, ruhumda mayalanıp, gönlümden dilime oradan kaleme ve kâğıda dökülmüş sözlerin teşkilinden ibarettir."
kemal bölükbaşı.

3 ŞİİRİ  
--------
1.
Ağlayan Oyuncaklar

Dünya ağlar,ben ağlarım
Deniz köpüğü beyazlığında
Saf ve masum
Yürekleri berrak çocuklar ölür
Dünya ağlar ben ağlarım
Adını bilmediğim savaşlarda
Adını bilmediğim çocuklar ölür
Gözleri ıslak çocuklar
Geride bıraktılar
Ağlayan oyuncaklar

2009

Kemal Bölükbaşı

2.
Bağlama

Bağlamanın sesindeki ahenge bir bak
Türküleri bağlayıp diyar diyar geziyor
Aşıklar hazin hazin vururken mızrap
İçimde kor alev, ateş yanıyor

Garbi yeli, Urfa’nın etrafı
Gesi bağları, Allı turnam
Mihriban, Çeşmi siyahım, Sunam
Diyerek gezdim dolaştım

Ovalarda toprağın bağrını deştim
Yaylalarda soğuk badeler içtim

Türküler ‘de Türk’ün sözünü buldum
Türküler ’de Türk’ün özünü buldum

24.09.2001/Kahramanmaraş



3. "Yâr" Tüküsü
Ay ışığı pencereden girende
Yüreğimi sevdalara daldırır
Melek yüzlü nazlı yâri görende
Can özümden bir çift suna kaldırır

Derde deva aşk bakışlı gözleri
Kalbe şifa pek şirindir sözleri
Silinmiyor bende kalan izleri
Nazarıyla şu gönlümü kandırır

Tamah etmez mala mülke paraya
Koyulmasın mesafeler araya
İstemez ki saraylarda yaşaya
Bir dam olsun, ocağımı yandırır

Dalda ötsün bülbülleri serçesi
Harap olsun ister ise bahçesi
Anlaşılsın sevdalardan lehçesi
Bilirim ki gül bahçesi sandırır

30.10.2015/Kahramanmaraş


Kemal Bölükbaşı

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder