9 Mayıs 2016 Pazartesi

MİNE ERDOĞAN DAL


MİNE ERDOĞAN DAL, hayatını aşağıdaki 
dizelerle anlatmaktadır. 

HAYATI (Maniler Sultanı)

Bin dokuz yüz altmış dokuz
Geldi çattı Mart on dokuz
Ben doğmuşum ağlayarak
Dediler çok nazlı bu kız

Kıvrık saçlı çokta dilli
şairlik o günden belli
Babamın gelin kızıydım
Saçımda kırmızı güllü

On aylıkken yürümüşüm
Annem benle görürmüşüm
Ele avuca sığmazdım
Çok çabuk ta büyümüşüm

Lise bitti seksen beşte
Benim aklım aşkta meşkte
Hayatımın erkeğiydi
Aşık oldum ilk görüşte

Şimdi evli ve mutluyum
Hem huysuz hem tatlıyım
Yuvamın neşe kaynağı
İki çocuk annesiyim

Manilerin sultanıyım
Kötülerin düşmanıyım
İlhamlarım geldiği an
Sözler çırak ben ustayım

19 Şubat 2015

ŞİİRİ

-----

Çöllük Ali'nin İneği
(EFİRAĞIZLI KÖYÜ MUHTARINA GÖSTERDİĞİ HOŞGÖRÜDEN DOLAYI ÇOK TEŞEKKÜR EDERİM SAYGILARIMI SUNARIM)


Çöllük Ali muhtarım
Ağlıyor evde karın
İneğin hastalandı
Yok mu senin haberin

İneğine dert gelmiş
Birsen yeri kemirmiş
İneğim ölmeseydi
Deyip deyip delirmiş

Birsene inek balmış
Baytara haber salmış
Kör olası baytarlar
Meğerse çok geç kalmış

Birsen sabahtan kalkmış
Hemen ahıra bakmış
Masum gözler tavanda
İnek nalları dikmiş

Birsen ağıtlar yakmış
İneğe mezar yapmış
Çok gaddar çöllük Ali
Bakıp kahkaha atmış

Çöllük Ali derdin ne
Ölüye gülmesene
O güzelim ineğin
Yerine sen ölsene

Deyip hanım bağırmış
Hemen imam çağırmış
Teneşire koymuşlar
İnek ne de ağırmış

Çeşme olmuş gözleri
Dövüvermiş dizleri
Mö Mö diye bağıran
Kulağında sözleri

Köy halkını toplamış
Namazını kıldırmış
İnek kefen içinde
Mezarına konulmuş

Yattığı yer nur olsun
Çöllük sararıp solsun
Birsen'in intizarı
Daha başka ne olsun.

Kırkı Elli ikisi
Toplansın er kişisi
İneğe hatim yaptı
Kabul olsun duası

Mine Erdoğan DAL- MANİLERİN SULTANI


Bir Şiirde Ses Olmalı

şiirde ses olmalı
içinde his olmalı
hissin yalnız kalmışsa
Mutlaka küs olmalı
MİNE



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder