9 Mayıs 2016 Pazartesi

METE EKİCİ


DOĞUMU
5/11/1955 Yılında Kahramamanmaraş'ın Göksun İlçesi
Yeniyapan Köyünde dünyaya geldi.

ÖĞRENİMİ
*İlk okulu doğduğu yerde,

*Ortaokul ve liseyi Göksun'da,

*Yüksek öğrenimimi Dokuz Eylül Üniversitesi İzmir Buca Eğitim Fakültesi Fransızca Bölümünde tamamladı.

GÖREVİ/YAPTIKLARI
*1983 Yılında atandığı, Ordu'nun Mesudiye İlçesi Üçyol Ortaokulunda çeşitli kademelerde görev yaptı.
*1998 yılında Kahramanmaraş İli Çağlayancerit Lisesi Müdürü iken bu görevinden istifa ederek, Göksun Kanlıkavak İlköğretim Okuluna Türkçe öğretmeni olarak tayin oldu.
*Bu okulda iki yıl çalıştıktan sonra Göksun Fatih İlköğretim Okuluna Türkçe öğretmeni olarak tayin oldu.
*Şiirlerinde; 'Garip Ozan' takma ismini kullanıyor.

Döne
Bıkmadan yıllarca gönlüm kırarsın
Beni hep hatalı suçlu bilirsin
Bilemem hakkımda neler dilersin
Seni yaratana bıraktım Döne

Bir defacık iyi yanım görmezsin
Dil ucuyla bile halim sormazsın
Hep barış isterim sen yüz vermezsin
Seni yaratana bıraktım Döne

Unutulmaz hatam neyse söylemen
Ciddiye alarak bir cevap vermen
Daima gözünde suçlu olan ben
Seni yaratana bıraktım Döne

Niyetin ne ise onu bilemem
Bundan sonra sana bir şey diyemem
Söz verdim susmaya sözüm yiyemem
Seni yaratana bıraktım Döne

Garip ozan ne söylese boşuna
Hiçbir sözüm gitmiyor ki hoşuna
Yıllar geçti, geldim elli yaşına
Seni yaratana bıraktım Döne

Mete Ekici
Ozan: Bu şiiri 29/09/2009 pazartesi günü eşine yazdığını ve saat 16,45’ de bitirdiğini söylüyor.

Melek misin Sen

Gençlik yaşamamış azap çekmişsin 
Olana bitene boyun bükmüşsün
Canın sıkıldıkça kan yaş dökmüşsün
Nasıl dayanırsın melek misin sen

İçine atarak neyi çözersin
Kader böyle deyip boyun bükersin
Bu kadar acıyı niçin çekersin
Nasıl dayanırsın melek misin sen

Kaderine küsmüş solmuş bir gülsün
Kendine yabancı olmuş bir elsin
Mutlu yaşayacak tek insan sensin
Nasıl dayanırsın melek misin sen

Hayattan beklentin yok mudur senin
Mutlu yaşamanı emreder dinin
Daima üzülür sıkarsın canın
Nasıl dayanırsın melek misin sen

Derdini biriyle paylaşman gerek
Kimse bu dünyaya kalmamış direk
Garip ozan der ki ölüm son durak
Nasıl dayanırsın melek misin sen

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder